I LÆRINGSPROJEKTET...

er vores mål at skabe trivsel, der fører til optimeret læring.
Det gør vi i form af trivselsforløb og faglige turboforløb i samarbejde med skoler og institutioner.

Trivselsforløbene giver både øget trivsel, bedre læringsoplevelser og fastholder elever i skolen.
Vores faglige turboforløb i dansk og matematik har en beståelsesprocent på 80 %
i folkeskolens afgangsprøve, blandt de fagligt svageste elever.
Det betyder, at selv de fagligt svageste elever kan bestå kravene i dansk og matematik.

laeringsprojektet.jpg

Vi har lavet trivselsforløb og faglige turboforløb for mere end 6000 elever og deres lærere i 40 forskellige skoler og institutioner.
(Se referencer her)


LÆRINGSPROJEKTETS indsats ER BASERET PÅ FORSKNING OG ERFARING


Forskning og erfaring

I Læringsprojektet omsætter vi forskning til konkrete udviklingsforløb for børn, unge og deres lærere og pædagoger.
Læs mere under “Vores tilgang til læring”

 

laeringsprojektet.jpg

POSITIVE FÆLLESSKABER SKABER TRYGHED

Vores trivselsforløb hjælper med at fastholde unge i skole og uddannelse.
Forskning viser, at når man som elev oplever skolen som et positivt fællesskab, bliver det lettere at finde ro til at fokusere på det faglige indhold.

 

laeringsprojektet_teambuilding.jpg

Værdigrundlag

I Læringsprojektet ser vi mennesker som unikke personer, som har en frihed og en værdighed, der aldrig må krænkes.

Vi ved, at vi former vores personlighed gennem relationer og vores personlige mindset.
I mødet med andre kan vi finde tryghed i positivt forpligtende fællesskaber, hvor vi kan udvikle vores egne og hinandens styrker.